Världens Bästa & Enklaste frukost | Nator

Nator

Annons

Världens Bästa & Enklaste frukost

Ni har säkert sett att i princip ALLA fitness människor äter gröt till frukost. Det handlar om att gröten är otroligt mättande, innehåller relativt lite kolhydrater. Ett perfekt sätt att starta dagen på, men för oss som bygger muskler behöver vi ju lite extra protein, och havregryn innehåll rätt lite protein, och vidare inte så mycket fullvärdigt protein. Mer om protein kan ni läsa HÄR!

Många löser det problemet genom att lägga in lite proteinpulver i sin gröt (helst Vassleprotein, eftersom det tas upp snabbt i kroppen, och efter den långa fastan under natten behöver kroppen snabbt tillföras med aminosyror). Många löser det problemet genom att lägga in lite proteinpulver i sin gröt (helst Vassleprotein, eftersom det tas upp snabbt i kroppen, och efter den långa fastan under natten behöver kroppen snabbt tillföras med aminosyror). Mer om olika slags proteinpulver och andra kosttillskott hittar ni HÄR!

Jag skulle rekommendera ett proteinpulver med chokladsmak, eller liknande, jordgubbssmak skulle troligtvis itne vara speciellt gott, men mitt råd till er, exprementera er fram så hittar ni säkert något som passar er!

IMG_4175

 

Glöm inte att köpa fiberhavregrynsgröt. mycket bättre innehåll än vanlig havregrynsgröt. Om du sen vill göra den ännu nyttigare kan du lägga in några teskedar krossat linfrö, krossat, inte hela! Innehåller grynd mycket fibrer och bra fetter. Har ni fortfarande svårt att äta gröten, så kan du lägga in frysta bär eller frukt. Min favorit är frysta hallon, Björnbär, stora blåbär eller fryst banan!

Micra den frysta bananen i ca 10 sek, skär sedan upp den och lägg den i gröten, den ska ha en glassliknande konsistens, sjukt gott, lovar er!

gröt

 

Har ni inget proteinpulver så kan ni lägga in kvarg från t.ex. lidl i gröten, eller äta ett par kokta ägg vid sidan om!

Jag lovar er, ni kommer inte bli besvikna, och ni kommer stå er sjukt mycket bättre på gröten än 2 rostade mackor och ett glas juice.

1 portion = 1 dl havregrynsgröt + 2 dl vatten, alltså dubbelt så mycket vatten som havregrynsgröt, kan inte gå fel!

Är du riktigt morgontrött (som jag) släng bara in den i micron och sätt den på 2-3 min tills du ser att det börjar likna en krater i din gröt, bryr du dig inte speciellt mycket om konsistensen kan du ta en power nap samtidigt (vad jag brukar göra).

Så Här Gör Jag

Om någon undrar..

  •  1,5 dl havregryn + 3 dl vatten i micron 2 minuter och 45 sekunder på 750 watt.
  •       2 skopor whey 100 från scitec med caramel smak
  •       Strö på lite kanel
  •       lägg i 2-3 teskedar linfrö
  •      Vill jag spexa till det extra mycket lägger jag i frysta blåbär och en fryst banan (hallonen passar inte riktigt till proteinpulvret)

 

Som sagt, testa er fram, man vet aldrig vad som passar en bäst, vad är det man brukar säga? Smaken är som baken, delad!

Tills vidare

ät gröt

och

träna hårt!

Nator.

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats