Nator

Annons

Can’t stop me

Sitter i solen, musiken pumpar högt i öronen, planerar dagens pass, sitter och pular på upplägget. Vilka övningar ska vara 8or, 10or osv, färsöker hela tiden göra mitt upplägg så bra som
möjligt, och jag nöjer mig aldrig! Därför tror jag att jag hela tiden kommer utveckas, eftersom jag testar på nya sker, läser på hur vida det är bra eller dåligt osv, om man bör köra till failure eller ej i alla set.

Alla ni där ute, ni borde verkligen läsa på så mycket ni bara kan, ta till er allt ni ser och hör. Kom bara ihåg att vara kritiska, och inte tro på allt, men om det är något jag lärt mig under de år jag styrketränat så är det att ren fakta och erfarenhet slår allt gissande, så läsläsläs och testa så mycket ni bara kan! Bara för att något funkar för någon annan så kanske det inte funkar lika bra på dig. Det är viktigt att förstå att alla individer är unika och svarar olika eftersom vi har olika förutsättningar, kroppskomposition osv. Därför tycker jag ni ska testa så mycket som möjligt, så ni ser vad som passar för er, skit i om alla säger att det är bäst att köra bänkpress 3 x 10 för brösten, testa att köra tyngre, färre reps, fler reps, fler övningar, färre övningar, annorlunda upplägg! Variation år nyckeln till att lyckas. Snöa inte in er på någonting, för då kommer ni troligtvis gå miste om en hel del.

Så här ser mitt pass ut idag:

20120808-124834.jpg

Tråkigt bara att de inte riktigt har samma utbud av redskap på gymmet här bort, men det stillar gymhungern för ett litet tag! På fredag kommer jag hem
igen gott folk.

3or den här veckan på alla basövningar. Känner mig stark! Körde knäböj och frontböj igår på 130 & 75 med 4 sekunders inbromsning 90 sekunders vila, det var riktigt tungt, och det visade sig i en grym träningsvärk idag!

Chinsen och skivstångsrodden gick superfint dem med i måndags! Nästa vecka kör jag 6or igen, då ska det ökas, sen ska jag köra om detta upplägg 3 ggr, alltså 4 veckor x 3 eftersom vi cyklar repsen på basövningarna varje vecka (6,5,4,3) och sen om igen. När man kommer upp på 6an igen så ska man ta samma vikt man körde på 5an, samma vikt en 5a som man körde på en 4a osv! Får se hur långt det går!

Snart laddar jag med lunch, sen ska vikter flyga åt höger och vänster!
Nator

Kommentarer

Kommentera

Annons
stats